#1. Angażowanie się w każdy nowy biznes lub okazję
W dzisiejszym świecie wszystko dzieje się bardzo szybko i tak samo szybko powstają różne okazje biznesowe. Nie ma znaczenia, czy mówimy o MLMie, sprzedaży bezpośredniej czy programach partnerskich w internecie.
W każdej z tych dziedzin każdego dnia powstaje coś nowego. Coś, co wiele osób stale promuje, próbując zarobić na wszystkim ale finalnie nie zarabiają na niczym.
Chodzi mi generalnie o to, że „skakanie” od okazji do okazji nie może dać efektów. Nigdy zresztą nie dawało i zarówno ja jak i tysiące (a może i miliony) ludzi wie o tym ale większość nadal to robi.
Ten raport nie jest formą rozkazywania Tobie ale informacją, z którą zrobisz co będziesz chciał.Dlatego też weź pod uwagę fakt, że największe rzeczy stają się udziałem ludzi, którzy angażują się w to co robią „na maksa”. Oni nie szukają stale nowych okazji na super szybkie pieniądze.Zastanów się nad tym sam i sprawdź historie ludzi, których podziwiasz, a
dojdziesz do podobnego wniosku
#2. Robienie tego, co robi większość
Jeśli myślisz poważnie o tym, żeby osiągnąć dzięki internetowi duże rzeczy, to nie rób tego, co robi większość.
A co robi większość?
Informuje swoje kontakty na Facebooku o okazjach biznesowych,spamuje fora internetowe, pisząc o tym jaki to wspaniały biznes mają do przedstawienia.Owszem, Twoja okazja może być (i pewnie jest) wspaniała ale jeśli będziesz ją promować tak jak większość, to będziesz mieć takie same wyniki, jakie ma większość. Domyślasz się jakie, prawda?Oczywiście możesz tak postępować ale czy nie lepiej jest zmienić taktykę?
Czy nie lepiej jest zamienić role i zamiast stale polować na nowe osoby,samemu stać się obiektem polowań innych ludzi, którzy sami będą pytać o możliwość współpracy?
Nie uważasz, że to byłoby o wiele lepsze?
Dobra wiadomość jest taka, że możesz to zrobić, dzięki idei„przyciągającego marketingu”, o którym możesz (jeśli chcesz) dowiedzieć się więcej tutaj .
Przemyśl więc tę sprawę i sam zdecyduj, czy wolisz robić to co większość,czy może jednak to, co robią ludzie, którzy mają świetne wyniki w marketingu internetowym.
#3. Zwracanie się do nieodpowiednich ludzi
Załóżmy, że nie jesz mięsa. Teoretycznie, choć być może faktycznie nie jesz mięsa. Tego nie wiem.
Czy gdybym stworzył piękną reklamę soczystego kawałka mięsa,przygotowywanego w najlepszy możliwy sposób, to czy wpłynęłoby to jakoś na Twoją decyzję co do konsumpcji takiej potrawy?
Absolutnie nie!!!
Tak samo jest w marketingu internetowym.Jeśli mamy świetną propozycję ale przedstawimy ją ludziom, których ona nie interesuje, to środki przeznaczone na promocje będą równoznaczne z wyrzuceniem ich do kosza.
Im więcej lepiej sprecyzujemy grupę osób, do których kierujemy naszą ofertę, tym lepsze możemy osiągnąć wyniki. To chyba jednak nie jest żadnym zaskoczeniem, bo w końcu nie liczy się tylko ilość osób, które zobaczą naszą propozycję ale także ich „jakość”.
Zastanów się więc nad tym, z kim TY chciałbyś współpracować albo do kogo konkretnie skierowana jest Twoja oferta (czy to oferta współpracy czy produkt).
#4. Brak systemu
Każdy przedsiębiorca, który odnosi sukcesy, powie Ci, że bez systemu szanse na cokolwiek w biznesie są mało realne.
W marketingu internetowym ta zasada również istnieje.
Jeśli nie mamy systemu, który:
– pomaga budować listę potencjalnych kontaktów
– zamienia potencjalnych klientów w klientów to możemy być świetni w generowaniu ruchu na naszą stronę ale na tym zakończ się temat.
Im wcześniej zaczniesz go budować, tym lepiej dla Ciebie
#5. Angażowanie się w biznes, w którym nic nie trzeba robić
Ten punkt odnosi się do sytuacji, w której ludzie angażują się w okazje,gdzie nie będą musieli nic robić ale pieniądze będą płynąć.
Nie wiem jak Ty ale ja otrzymuję tego rodzaju „propozycje współpracy”
dość często.
Najgorsze jednak dla mnie jest to, kiedy takie właśnie propozycje otrzymuję od tych samych ludzi, którzy po raz kolejny chcą mnie przekonać do generalnie tego samego „sposobu zarabiania pieniędzy” ale już o innej nazwie.
Nie odkryję chyba Ameryki jeśli powiem, że…
Nie możesz zarabiać pieniędzy w biznesie, jeśli sam nie włożysz w niego swojego czasu, energii oraz pieniędzy.
Zwyczajnie nie możesz i dlatego moja sugestia jest prosta.
Nie poświęcaj ani minuty na tego typu „systemy” ponieważ nie są one warte uwagi a Ty zwyczajnie zmarnujesz swoje najważniejsze aktywo czyli Twój czas.
#6. Robienie wszystko samemu
Technologia, z którą przyszło nam żyć to wspaniała sprawa i niesamowite przełożenie, jeśli chodzi o biznes. Niemniej jednak istnieje pewien problem…
Większość osób jest coraz bardziej sfrustrowanych, gdyż nie potrafi ogarnąć wszystkich tych dziwnych i nowych pojęć oraz wiedzy, związanej z techniczną stroną biznesu w internecie.
Poza tym, większość ludzi sądzi, że to właśnie ta techniczna strona biznesu i jej opanowanie pozwoli zarobić im mnóstwo pieniędzy.
No cóż, gdyby tak było, to naprawdę zdecydowanie więcej osób byłaby dzisiaj internetowymi milionerami.
To, co mogę Ci powiedzieć ze swojej strony, to fakt, że ja nie potrafię zrobić wielu rzeczy od strony technicznej ale jednocześnie prawda jest taka, że niewielu ludzi, których cenisz za ich wiedzę i osiągnięcia w internecie, nie potrafi też wielu rzeczy zrobić.
Wiesz dlaczego?
Dlatego, że najważniejszy element biznesu internetowego to nie strona techniczna a poza tym, jeśli przyjrzysz się dobrze ludziom, których cenisz, do zrozumiesz, że oni NIGDY nie osiągnęliby tego co mają, gdyby chcieli wszystko zrobić samemu.
#7. Brak wartości
Pewnie nie raz już o tym słyszałeś lub czytałeś ale prawda jest taka, że w większości przypadków zwyczajnie brakuje wartości.
Jak zwykle chcę Ci przypomnieć, że ja wcale tutaj nie jestem wyjątkiem.
Osobiście sam nie raz starałem się coś wypromować lub sprzedać bez dodania realnej wartości ze swojej strony.
Wszystko to co robisz, starając się zarobić w internecie, począwszy od kliknięcia w reklamę, przeczytanie e-maila a kończąc na sprzedaży produktu, jest Twoją ofertą a skoro tak jest, to sprawą pierwszorzędną jest to, żeby każda Twoja aktywność dostarczała możliwie najwięcej wartości dla Twoich odbiorców.
W innym przypadku robisz po prostu to, co robi większość a wiemy już
doskonale jaki jest tego efekt 🙂
#8. Nie budowanie listy kontaktów
Niezależnie od tego, czy działasz w biznesie MLM czy też sprzedajesz usługi lub produkty w internecie, lista kontaktów to Twoje największe aktywo.
Jeśli masz doświadczenie z budowaniem biznesu w marketingu sieciowym bez udziału internetu, to lista kontaktów jest również kluczowa.
Pierwszą bardzo ważną sprawą w tym przypadku jest to, że mówimy o TWOIM aktywie.
Widzisz, niezależnie od tego, czy promujesz swoje czy cudze produkty lub też czy promujesz współpracę w biznesie, lista adresowa jest kluczem do dalszych działań.
Jest tak z co najmniej kilku powodów…
Powód pierwszy: Nikt nie może zabrać Ci Twojej listy kontaktów nawet wtedy, kiedy np. firma MLM, z którą współpracujesz, odejdzie z rynku (nie mówię, że tak ma być z „Twoją” firmą ale tak czasami się zdarza).
Powód drugi: Największy odsetek sprzedaży notuje się średnio pomiędzy 5 a 12 kontaktem z potencjalnymi klientami a jeśli nie masz listy i kierujesz ludzi prosto do oferty, to marnujesz ogromny potencjał w zarobieniu zdecydowanie większej ilości pieniędzy.
Powód trzeci: Ludzie robią interesy tylko z tymi ludźmi, których znają,lubią i którym ufają (zaufanie jest kluczem w każdym biznesie) a bez listy nie masz najmniejszej szansy aby zbudować odpowiednią relację z klientami.
Powód czwarty: Mając listę kontaktów możesz zbudować kilka źródeł dochodu w oparciu o różne produkty oraz o propozycję współpracy. Nie mówię, że masz teraz oferować wszystko i od razu ale o tym, że jeśli ktoś nie skorzysta z Twojej pierwszej oferty to zawsze może skorzystać z innej,ponieważ wyda mu się ona bardziej potrzebna (nie myl tego proszę z
promowaniem -nastu MLMów, bo nie o to tutaj chodzi).
#9. Brak dobrego follow-up’a
W poprzednim punkcie wspomnieliśmy o tym, że większość z nas nie podejmuje decyzji o zakupie od razu.
Z tą prawdą wiąże się posiadanie dobrego follow-up’a czyli przygotowanej serii wiadomości, których zadaniem jest zbudować odpowiednią relację i doprowadzić do sprzedaży (mówiąc ogólnie,ponieważ Twoim celem może być także pozyskanie partnera do współpracy).
Stworzenie więc odpowiedniego systemu wokół Twojej oferty to bardzo ważna sprawa.
Uzasadnienie tego jest bardzo proste…
Jeśli chcesz robić z kimś biznes lub jeśli chcesz coś komuś sprzedać, to musisz mieć z nim kontakt. Ludzie muszą Cię kojarzyć z Twoich e-maili,video czy materiałów audio.
To w ten sposób buduje się między wami relacja a im lepsza relacja, tym lepsze mogą być Twoje wyniki
#10. Nie kreowanie przepływu pieniądza
Zauważyłeś, że prawie każdy podchodzi do tematu pieniędzy, pytając np. „ile zarabiasz?”
Mi osobiście zajęło dość sporo czasu zrozumienie faktu, że w świecie finansów i biznesu, takie pytanie jest po prostu niewłaściwe.
Dlaczego?
Dlatego, że przedsiębiorcy nie skupiają się nad tym, ile zarabiają miesięcznie ale jaki jest ich przepływ pieniężny.Jest to zasadnicza różnica, bo kiedy skupiamy się nad tym, ile zarabiamy
na miesiąc, to myślimy tak, jak pracownik etatowy.
Nie myśl, że mam jakiś problem z pracą na etacie bo nie mam i wcale nie twierdzę, że jest w tym coś złego.Mówię tylko, że myślenie pracownika etatowego „nie idzie w parze” z byciem przedsiębiorcą i zwyczajnie trzeba się nauczyć innego sposobu podchodzenia do pieniędzy.
Dlatego też tak ważne jest, żeby niezależnie od tego w jakim biznesie działamy, sprawą oczywistą jest to, żeby wykreować i powiększać przepływ pieniężny.
Nie mówimy więc o samym dochodzie ale o miesięcznym przepływie pieniężnym, na który składa się to, ile Twój biznes przynosi zysku oraz to, jakie generuje koszty.
Jeśli przepływ jest zerowy albo ujemny, jest sprawą oczywistą, że coś trzeba z tym zrobić.
W internecie istnieje cała masa informacji, które doprowadzają do tego,że zaczynamy wierzyć, że zarabianie w internecie nie wymaga pracy i zaangażowania.
To oczywiście nie jest prawdą, ponieważ nie ma czegoś, co pozwoli Ci zarobić pieniądze bez zaangażowania z Twojej strony. Przyznasz jednak sam, że kiedy zaczynasz w to wierzyć to zderzenie z rzeczywistością i brak natychmiastowych wyników po tygodniu „pracy” wpływa bardzo negatywnie na motywację do dalszych negatywnie na motywację do dalszych działań.
W moim odczuciu lepiej jest zdać sobie sprawę z tego, że kreowanie coraz większego przepływu pieniężnego w Twoim e-biznesie to nie„bułka z masłem” i że nic tutaj nie stanie się od tak i przez przypadek.
Niemniej jednak, kiedy mamy odpowiednią informację i odpowiednio przygotowany system, możemy skrócić swoją drogę do dobrych pieniędzy w internecie.
Takie sposoby istnieją i działają ale pamiętaj proszę o tym, że mając dobrą ofertę i zbudowany do niej system (przez Ciebie lub przez innych)zawsze będzie brakować jednego elementu – CIEBIE.
Jeśli bowiem nie zrobisz nic, żeby ludzie zobaczyli Twoją propozycję i żeby zaczęli być „obsługiwani” przez Twój system, to nic się nie wydarzy.
Reasumując:
#11. Bycie „Zosią samosią”
Przyjrzyj się dokładnie ludziom, którzy odnoszą sukcesy a przekonasz się, że żadna z tych osób nie zrobiła wszystkiego sama.
Oczywiście z zewnątrz tak może się wydawać ale jeśli poszukać „głębiej”to okaże się, że nikt, absolutnie nikt, kto odniósł sukces w marketingu internetowym, nie zrobił tego samemu.
Każdy z nas potrzebuje wsparcia.
Każdy z nas potrzebuje odpowiedniego treningu związanego m.in. ze skutecznymi metodami działania.
Każdy z nas również potrzebuje pomocy, kiedy znajdzie się w miejscu, z którego nie widzi wyjścia.
Poza tym łatwo jest zauważyć, że…
Możesz nadal chcieć robić wszystko samemu i ja nie mam absolutnie prawa, żeby mówić Ci, że robisz źle.
Zastanów się jednak, czy nie lepiej jest działać, mając wsparcie kogoś,kto przeszedł już drogę, na której Ty jesteś?
Nie odpowiadaj mi. Odpowiedz sam sobie 🙂
#12. Poszukiwanie tajemnej wiedzy za darmo
Na swoim przykładzie mogę Ci powiedzieć, że przeważnie wszystko to, co otrzymałem za darmo, nigdy nie zostało wykorzystane.
Dlaczego?
Ponieważ kiedy za coś nie zapłacimy ceny, nie traktujemy tego poważnie.
Mówiąc inaczej, możesz mieć w ręku coś, co pozwoli Ci stać się wolnym człowiekiem ale jeśli otrzymasz tę informację za darmo, to najpewniej nigdy z niej nie skorzystasz.
Poza tym, zauważ proszę jeszcze jedną rzecz…
Wiele osób chce mieć wszystko za darmo ale sami chcą zarabiać pieniądze.
Przyjmijmy więc, że ktoś z takim myśleniem stworzył własny produkt(y) i chce je sprzedawać.
Jak myślisz, czy wyniki takiej osoby mogą być dobre?
Z całą pewnością, jeśli pozbędzie się ograniczającego przekonania, że wszystko powinien (powinna) mieć za darmo od innych.
Dla mnie jest oczywiste, że to przekonania a więc coś, czego nie widać i z czego często nie zdajemy sobie sprawy, wpływają na nasze wyniki.
Zastanów się więc samemu, jakie wyniki chcesz mieć.
Nie mówię, że masz teraz wydać ostatnie pieniądze na jakiś kurs. Nie w tym rzecz.
Chodzi jedynie o zrozumienie, że jeśli otrzymujesz jakąś wartość w postaci informacji lub możliwości, to zwyczajnie trzeba za nią zapłacić,jeśli chcesz żeby i Tobie przyniosła ona korzyści.
Poza tym, jeśli denerwujesz się, kiedy ktoś chce Ci sprzedać coś, co może Ci pomóc w rozwoju Twojego biznesu, to jak myślisz? Jak takie podejście wpłynie na Twoje wyniki?
#13. Pozostawanie w bezczynności
Różnic między ludźmi, którzy odnoszą sukcesy a całą resztą, jest wiele.
Niemniej jednak jedną z tych największych jest to:
Nigdy nie będziesz znać wszystkich odpowiedzi, ponieważ jest to nierealne i jeśli będziesz czekać z działaniem, aż znajdziesz odpowiedzi na wszystkie wątpliwości, to zwyczajnie nic się nie wydarzy.
Możesz mieć naprawdę sporo informacji. Być może już masz sporo informacji ale tak naprawdę to niewiele znaczy, jeśli nie zaczniesz działać.
Miałem okazję rozmawiać z naprawdę sporą grupą ludzi, którzy wiedzieli wszystko co potrzebne, żeby zacząć działać ale z jakiegoś powodu coś im przeszkadzało.
Stale szukali wymówek i „powodów”, które uniemożliwiały im działanie.
Nie popełniaj tego błędu i działaj, ponieważ nawet jeśli dzisiaj popełnisz błędy, to zrobisz ogromny krok w kierunku tego, co chcesz osiągnąć, bo następnym razem już ich nie popełnisz.
Nie da się przejść przez życie bez popełniania błędów i tak naprawdę każdy je popełnia. Każdy. Przejdź więc do działania dzisiaj. Jeśli masz już jakiś pomysł, to nie czekaj, ponieważ wszechświat „obdarowuje” tym samym pomysłem co najmniej kilka osób więc jeśli nie Ty to zrobi to ktoś inny.
I pamiętaj proszę, że wszystko było kiedyś pomysłem, z którego większość przeważnie się śmiała
Mam nadzieję, że pomogłem Ci zrozumieć, nad czym musisz popracować i co warto jest zmienić, żeby poprawić wyniki w Twoim biznesie.